sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Muistoja muistoja biisit tuo...

Yö on mennyt valvoessa. Katselen tässä semmoista sarjaa kuin Laura, jonka tiimoilta sain inspiksen kirjoittaa vähän lisää blogia. Sarjassa soi lähinnä Nylon Beat ja Kemopetrol, jotka tuo itselle joitakin muistoja mieleen...
Muistan kuinka tuolloin 90-luvulla istuin huoneessani ja kuuntelin vain musiikkia. Selasin sitä ns. sisältöluetteloa, mistä löytyy laulujen sanoja, valokuvia ja artistien kiitokset. Minä tutkin niitä laulujen sanoja. Jos satuin löytämään jonkun mielenkiintoisen kappaleen, saatoin soittaa sen useampaan kertaan ja lukea niitä sanoja sitä mukaa. Näin sanat jäivät aika hyvin päähäni.

Tahdonkin nyt jakaa pari biisiä kanssanne ja mahdollisesti kertoa, mitä se tuo mieleeni, jos vain muistan ;)

Mun yksi lemppari bändeistä, iki ihana BSB. Tämä biisi oli meikäläiselle joskus todella tärkeä, koska parin kaverin kanssa tehtiin tähän kappaleeseen oma koreografia. Kaverini kävi säännöllisesti hiphop-tunneilla ja koska minulla ei ollut sellaiseen varaa, pyysin kaveriani opettamaan tuota tanssia minulle :)
Muistan useasti harjoitelleeni huoneessani pyykkien seassa (minun huoneessa oli ripustettuna seinästä toiseen pyykkinarua ja siinä kuivattiin lakanoita) ja kun mielikuvitusta riitti, kuvittelin tanssivani yleisölle. Oli se vaan niin siistiä!

Laura Närhen parasta aikaa... Elokuva nimeltä Young Love. En juurikaan muista, mitä siinä leffassa tapahtuu, mutta tämän biisin muistan. Tyttö ja poika tanssivat hitaita. <3

Ja jälleen BSB:tä. Tämän kappaleen sanat halusin erityisesti opetella ulkoa. Ja tuleehan tätä laulettua joskus karaokessakin :P Mutta hieno biisi.

Sittenpä sitten... Ei niin hyviä muistoja. Tämän kappaleen tahdissa tanssin ensimmäiset hitaani. Taisin olla viidennellä luokalla ja olin aika hämilläni tapahtumasta. Loppujen lopuksi sain tietää, että tälle pojalle, joka haki minut tanssimaan, oli maksettu, että hakisi minua tanssimaan hitaita kanssaan... Silti tykkäilen tästä biisistä.

Tähän biisiin muistan ihastuneeni tai rakastuneeni. Ylipäänsä koko tämä naikkareiden levy lämmitti meikäläisen sydäntä. :)



Onhan noita monia muitakin biisejä, mitkä olisi pitänyt jakaa. Nuo ovat vain ehkä ne tärkeimmät ja joista tulee eniten muistoja mieleen.
Hieno 90-luku <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti